Over ons

Lezen is leuk, cruciaal voor de ontwikkeling en gezond! De organisatie achter de Libris Literatuur Prijs vindt het jammer om te zien dat lezen steeds minder populair wordt en wil Nederland daarom opschudden met een leesbevorderende campagne, om zo het lezen van literatuur een kickstart te geven en het leesplezier terug te brengen. Want wij weten: Wie literatuur begint te lezen kan moeilijk meer stoppen!

Het doel is dat vanaf 4 februari niemand om deze oproep heen kan. Tegelijkertijd met de bekendmaking van de 18 kanshebbende titels voor de Libris Literatuur Prijs gaat onze campagne live en wordt via artikelen en advertenties in de grote kranten, posters en flyers in boekhandels en bibliotheken en via onze ambassadeurs op sociale en in traditionele media een leesclubwedstrijd gestart. Deelnemende lezers die zich aanmelden op deze website maken kans op de exclusieve hoofdprijs: Aanwezig zijn bij het galadiner van de Libris Literatuur Prijs in het Amstel Hotel in bijzijn van Nederland’s beste schrijvers van literatuur! Ook is er de kans om een ontmoeting te winnen met onze ambassadeurs: Abdelkader Benali, Alma Mathijsen, Cynthia Schultz, Lize Korpershoek, Pepijn Lanen en Yung Nnelg, en worden er zes leesclubs uitgenodigd om bij de bekendmaking van de shortlist te zijn op 18 maart. Wie naast deze prachtige prijzen grijpt maakt met zijn leesclub nog kans op boekenpakketten (bijvoorbeeld alle achttien literaire titels van de longlist!). Iedereen die een leesclub start maakt kans op de prijzen, maar wie de tips volgt vergroot zijn kansen. De campagne is een initiatief van de Libris Literatuur Prijs en wordt ondersteund door Libris Blz., het Prins Bernhard Cultuurfonds, het Nederlands Letterenfonds en door partners Hebban en Passionate Bulkboek.