Over ons

Lezen is leuk, cruciaal voor de ontwikkeling en gezond! De organisatie achter de Libris Literatuur Prijs vindt het jammer om te zien dat lezen steeds minder populair wordt en wil Nederland daarom opschudden met een leesbevorderende campagne, om zo het lezen van literatuur een kickstart te geven en het leesplezier terug te brengen. Want wij weten: Wie literatuur begint te lezen kan moeilijk meer stoppen!

We zijn op 2 maart begonnen om ervoor te zorgen dat niemand om deze oproep heen kan. Tegelijkertijd met de bekendmaking van de 6 kanshebbende titels voor de Libris Literatuur Prijs ging onze campagne live en werd via artikelen in de grote kranten, posters en flyers in boekhandels en bibliotheken en via onze ambassadeurs op sociale en in traditionele media een leesclubwedstrijd gestart. Toen veranderde alles drastisch, en bleek fysiek samenkomen geen optie meer. Daarom veranderden wij onze insteek definitief naar: Start Jouw Leesclub Online! Dit betekent: Samen videobellen, en digitaal de boeken bespreken. Ook de prijzen vormden wij om, zodat het ook in dit nieuwe tijdperk mogelijk is om op een leuke manier beloond te worden. Iedereen die een leesclub start maakt kans op de prijzen, maar wie de tips volgt vergroot zijn kansen. De campagne is een initiatief van de Libris Literatuur Prijs en wordt ondersteund door Libris Blz., het Centraal Boekhuis, de Boekenbon, het Prins Bernhard Cultuurfonds en het Nederlands Letterenfonds.